Kollégium
Kollégiumvezetõ: Czibolyáné Óvári Katalin
A Pécsi Éltes EGYMI Kollégiumába kizárólag azok a gyermekek nyerhetnek felvételt, akik az intézmény beírt tanulói.
Fontos további szempont a jogviszony létesítésénél a lakóhely szerinti gyermekjóléti szolgálat elhelyezési javaslata, a földrajzi távolság, illetve a szociális és egyéb gyermekvédelmi problémák. A hatvan gyermeket befogadni képes kollégium az északi épületrész felső két emeletén kapott otthont. A kollégiumi szárnyban mindkét szinten kilenc-kilenc szoba-, vizesblokkok-, teakonyha és nevelői szobák találhatók. A kollégiumhoz tartozó orvosi- és betegszobák az épület földszintjén helyezkednek el. A közösségi életre használható helyek az iskola területén találhatók. Az intézmény földszintjén van a közétkeztetést szolgáló ebédlő.
A kollégium nevelőtestülete tagjai és a pedagógiai munkát segítők szinte mindannyian munkaidejük csak meghatározott részét végzik a kollégiumban. Ez a szervezési forma hagyományosan jól működik és tanulóink megfelelő ellátását szolgálja. A gazdasági és a hozzá kapcsolódó ügyviteli, valamint technikai feladatokat az intézmény működtetőjének alkalmazásában álló közalkalmazottak látják el.
A Pedagógiai Programban található Kollégiumi Program a kollégiumban folyó nevelőmunka pedagógiai alapelveinek megfelelően fogalmazza meg a nevelési célokat, illetve ezek feladatait és a szükséges eszközöket, eljárásokat a tanulók szocializációja, személyiségfejlesztése és egészséges, kulturált életmódra nevelése érdekében. A tanulók életrendje-, tanulása-, szabadideje szervezése az iskolai kötelező tanórai foglalkozások után elkezdődik a délutáni napközis és egyéb foglalkozások keretében, majd folytatódik a kollégium területén, főként szabadon választható tevékenységekben, a tanulókkal egyéni törődést biztosító foglalkozásokon, a tanulók fejlődését, tehetséggondozását, felzárkóztatását elősegítő elfoglaltságokkal. A beilleszkedési, magatartási nehézségekkel összefüggő tevékenységek feladatai elsősorban a meleg, pozitív légkör kialakítása a kollégiumban, a tanulók sikerélményhez juttatása, a „fontos vagyok” érzésének kialakítása, kapaszkodó támasz biztosítása, a kedvenc időtöltésre, hobbyra megfelelő időkeret, nyugodt körülmények biztosítása, valamint lehetőséget kell teremteni a konfliktuskezelési technikák elsajátítására.
A kollégiumba beiratkozott tanuló minden esetben részt vesz a délutáni egyéb foglalkozások valamelyikén szükséglete, igénye szerint (pl.: szakkör, sportkör, napközis foglalkozás, egészségnevelés, differenciált képességfejlesztés, kézműves foglalkozás, kulturális tevékenység, sportfoglalkozás, játék, stb); majd 16 órától az intézmény területén kialakított kollégiumban folytatódik a napja, ahol a vacsoraidőig heti rendszerességgel ismétlődnek a változatos foglalkozások, tevékenységek:
- szociális tevékenység (beszélgetések, élménybeszámolók, a házirend megbeszélése/kialakítása, stb)
- manuális foglakozások (rajzolás, színezés, kézimunkák, különféle témákban, stb).
- játékfoglakozás (babázás, legózás, szabadtéri játékok, hintázás, kirakójátékok, kártyajátékok, társasjátékok,stb).
- kulturális foglalkozások (beszélgetések meghatározott témákban, mesehallgatás, illemkódex, illedelmes viselkedés, öltözködési szokások, hagyományok, elvárások, mesekönyvek nézegetése, filmvetítés, séta, stb)
- informatikai foglalkozás (ismeretszerzés, internethasználat, számítógépes készségfejlesztő játékok, szövegszerkesztés, képmanipuláció, stb)
- hittan