Menü Bezárás

Autista tanulók általános iskolája

Intézményegység-vezető: Finta Kornélia

Munkaközösség-vezető: Medgyesi – Mihályi Andrea Éva

Intézményünk a Pécsi Éltes EGYMI autizmus-specifikus nevelést-oktatást nyújtó általános iskolája.

Iskolánkban a tanulók létszáma évről évre növekszik. A megnövekedett igényekhez évente új osztályok indításával igyekszünk biztosítani a feltételeket. Alsó tagozatos osztályaink a Hajnóczy utcai telephelyen, felső tagozatunk, intézményünk főépületében található. A hozzánk kerülő tanulók számára biztosítjuk az autizmus specifikus módszereket, terápiákat.

Az osztályok kialakításakor a tanulók életkorát, képességeit és autizmusuk súlyosságát vesszük figyelembe. Ez a három tényező határozza meg az egyénre szabott fejlesztési folyamatot is.

Tanulóink tanulmányaikat a kognitív képességeiknek megfelelő helyi tanterv szerint folytatják, egyéni haladási ütemben. Osztályainkban a gyógypedagógusok mellett gyógypedagógiai-asszisztensek segítik a gyermekek mindennapjait.

A fejlesztés általános célja az adaptív viselkedési készségek kialakítása, hogy elősegítsük a társas beilleszkedést, így a gyermek eljusson a képességeihez mért legnagyobb fokú önállóságig és javuljon az életminősége.

Fő feladataink a következők:

•           egyénre szabott vizuális támogatás megtervezése,

•           viselkedésproblémák csökkentése,

•           a bejósolható környezet megteremtése, amely növeli a gyermek biztonságérzetét, és lehetővé teszi a tanulást,

•           az önkiszolgálás, önellátás lehető legmagasabb fokának elérése,

•           a gyermek képességeinek megfelelő értelmi fejlesztése (integráció előkészítése lehetőség szerint többségi általános iskolába, illetve a tanulásban akadályozottak általános iskolájába)

•           szociális készségek tanítása és a mindennapi életben való gyakorlása (vásárlás közlekedés, ismerősökkel és idegenekkel való kommunikáció, az illemszabályok betartása)

•           a kommunikáció tanítása a preverbális készségekkel kezdve a kommunikatív beszéd eléréséig, a nem beszélő tanulóknál pedig az alternatív kommunikáció tanítása, kommunikációs kártyák használata,

•           a szabadidő hasznos eltöltésének tanítása szintén oktatási feladat, mivel ezáltal csökkenthetők a sztereotip viselkedések, és fejlődnek a társas kapcsolatok.

A tanórákon kívül egyéni vagy kiscsoportos habilitációs foglalkozásokat, fejlesztéseket is biztosítunk számukra:

  • állatasszisztált terápiát
  • TSMT
  • Logopédia

 Az iskolai életet különböző programokkal színesítjük.

Lehetőségük van a gyerekeknek művészeti oktatásban is részt venni. A zeneoktatást az Eck Imre AMI, a képzőművészeti oktatást a Berze Nagy János AMI biztosítja iskolánkban.