Menü Bezárás

Értelmileg akadályozottak általános iskolája

Az Értelmileg akadályozottak általános iskolájának beiskolázási körzete a Pécsi Tankerületi Központ beiskolázási körzete. A felvételre kerülő tanulóknak rendelkeznek a Baranyai Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Megyei Szakértő Bizottsága által kiállított iskolakijelölő határozattal.

A felvételre kerülő gyerekek mind speciális nevelést-oktatást igénylő tanköteles korú tanulók (értelmileg akadályozottak, autizmussal élők, érzékszervi fogyatékkal élők – F71-es kóddal).

Vidéki tanulóink kollégiumi elhelyezésben részesülhetnek.

Évfolyamonként 1-1 osztályban folyik az oktatás, alacsony tanulói létszámmal a hatékony gyógypedagógiai munka érdekében.

Minden osztályban értelmileg akadályozott szakos gyógypedagógus vezeti a csoportot, munkáját gyógypedagógiai asszisztensek segítik, valamint a kiscsoportos és egyéni fejlesztésekben az adott sérülésnek megfelelő gyógypedagógusok végzik a fejlesztést.  

Tanulóink igen eltérő egyéni adottságokkal bírnak, ezért eltérő nevelési és oktatási igények és szükségletek jelentkezhetnek. A nagymértékű egyéni különbségek miatt a csoportok összetétele rendkívül heterogén. Ez a pedagógiai helyzet csak a tanulók képességeihez igazodó egyéni differenciálással, fejlesztési programokkal, pedagógiai többletszolgáltatásokkal oldhatók meg optimálisan.

Tanulóink a 8. osztály elvégzése után intézményünk Készségfejlesztő Iskolájában tanulhatnak tovább, ahol 23 éves korig tart tankötelezettségük.

A fejlődés érdekében alkalmazott módszereink:

  • logopédiai fejlesztés (alternatív kommunikáció, képcserés kommunikáció, beszédindítás, Verbalio program)
  • mozgásfejlesztés (egyéni megsegítés, jóga)
  • zeneterápia
  • művészeti terápia
  • állatasszisztált terápia
  • cselekvésbe ágyazott tanítási folyamat
  • élménypedagógiai módszerek
  • pszichés megsegítés
  • autista módszertan

Kiemelt céljaink

  • Családokkal való szoros együttműködés
  • Tanulóink felkészítése az alapfokú iskolai végzettség megszerzésére, mely lehetőséget ad fejlettségüktől függően a továbbtanulásra, illetve értékteremtő munka végzésére
  • Egyéni lehetőségeik függvényében integrálódjanak az épek társadalmába: családba, intézménybe, munkahelyre, közösségbe
  • Tanulóink pozitív énképét fejleszteni, ezzel segítve a harmonikus személyiség kialakítását

Úgy véljük mindenki tehetséges valamiben, ezért nagy hangsúlyt fektetünk a tehetséggondozásra, melyet részben saját gyógypedagógusaink, részben az Eck AMI művésztanárai végeznek.

A sikeres társadalmi integráció jegyében megragadunk minden olyan alkalmat, amely ezt a célt szolgálja, valamint számos közösségi alkalmat szervezünk, ahol tanulóink elsajátíthatják a szabadidő hasznos eltöltésének fontosságát és jól érezhetik magukat.

  • zánkai Erzsébet táborok 
  • nyári táborok
  • tagozati kirándulások
  • délutáni időszakban érdeklődési körnek megfelelő szakkörök
  • koncertlátogatások
  • túrázás
  • színház és mozilátogatás