Az Értelmileg akadályozottak általános iskolájának beiskolázási körzete a Pécsi Tankerületi Központ beiskolázási körzete. A felvételre kerülő tanulóknak rendelkeznek a Baranyai Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Megyei Szakértő Bizottsága által kiállított iskolakijelölő határozattal.
A felvételre kerülő gyerekek mind speciális nevelést-oktatást igénylő tanköteles korú tanulók (értelmileg akadályozottak, autizmussal élők, érzékszervi fogyatékkal élők – F71-es kóddal).
Vidéki tanulóink kollégiumi elhelyezésben részesülhetnek.
Évfolyamonként 1-1 osztályban folyik az oktatás, alacsony tanulói létszámmal a hatékony gyógypedagógiai munka érdekében.
Minden osztályban értelmileg akadályozott szakos gyógypedagógus vezeti a csoportot, munkáját gyógypedagógiai asszisztensek segítik, valamint a kiscsoportos és egyéni fejlesztésekben az adott sérülésnek megfelelő gyógypedagógusok végzik a fejlesztést.
Tanulóink igen eltérő egyéni adottságokkal bírnak, ezért eltérő nevelési és oktatási igények és szükségletek jelentkezhetnek. A nagymértékű egyéni különbségek miatt a csoportok összetétele rendkívül heterogén. Ez a pedagógiai helyzet csak a tanulók képességeihez igazodó egyéni differenciálással, fejlesztési programokkal, pedagógiai többletszolgáltatásokkal oldhatók meg optimálisan.
Tanulóink a 8. osztály elvégzése után intézményünk Készségfejlesztő Iskolájában tanulhatnak tovább, ahol 23 éves korig tart tankötelezettségük.
A fejlődés érdekében alkalmazott módszereink:
- logopédiai fejlesztés (alternatív kommunikáció, képcserés kommunikáció, beszédindítás, Verbalio program)
- mozgásfejlesztés (egyéni megsegítés, jóga)
- zeneterápia
- művészeti terápia
- állatasszisztált terápia
- cselekvésbe ágyazott tanítási folyamat
- élménypedagógiai módszerek
- pszichés megsegítés
- autista módszertan
Kiemelt céljaink
- Családokkal való szoros együttműködés
- Tanulóink felkészítése az alapfokú iskolai végzettség megszerzésére, mely lehetőséget ad fejlettségüktől függően a továbbtanulásra, illetve értékteremtő munka végzésére
- Egyéni lehetőségeik függvényében integrálódjanak az épek társadalmába: családba, intézménybe, munkahelyre, közösségbe
- Tanulóink pozitív énképét fejleszteni, ezzel segítve a harmonikus személyiség kialakítását
Úgy véljük mindenki tehetséges valamiben, ezért nagy hangsúlyt fektetünk a tehetséggondozásra, melyet részben saját gyógypedagógusaink, részben az Eck AMI művésztanárai végeznek.
A sikeres társadalmi integráció jegyében megragadunk minden olyan alkalmat, amely ezt a célt szolgálja, valamint számos közösségi alkalmat szervezünk, ahol tanulóink elsajátíthatják a szabadidő hasznos eltöltésének fontosságát és jól érezhetik magukat.
- zánkai Erzsébet táborok
- nyári táborok
- tagozati kirándulások
- délutáni időszakban érdeklődési körnek megfelelő szakkörök
- koncertlátogatások
- túrázás
- színház és mozilátogatás